אפליקציה יכולה להיות בנויה לתפארת ולעבוד בצורה חלקה, אך כל זה לא מספיק ללא שימור לקוחות.
על מנת שאפליקציה תצליח לאורך זמן, חשוב למשוך לקוחות חדשים ולגרום ללקוחות לחזור אליה שוב ושוב.
טיפים שיעזרו לכם לשמר לקוחות:
- הגברת המעורבות (engagement) באמצעות הודעות פוש
ידוע שאצל משתמשים שבחרו לקבל הודעות פוש, קיים סיכוי גדול יותר להמשיך להשתמש באפליקציה מאשר משתמשים שלא מקבלים הודעות.
קבלת ההודעות גורמת לכניסה לאפליקציה בתכיפות גבוהה יותר,
וכך מגבירים את רמת הפעילות באפליקציה.
במילים פשוטות- שימוש נכון בהודעות פוש יכול לסייע בשימור משתמשים ולהגברת הפעילות באפליקציה.
- התאמה אישית
שלבו התאמה אישית באפליקציה שלכם – בין אם זה דרך פניה ללקוחות בשמותיהם, התייחסות למיקומם, להרגלי קניה או לשימוש קודם.
את הנגיעות האישיות ניתן לשלב בדרכים שונות כגון הודעות פוש, אימיילים, הודעות in-app,
וגם על ידי התאמת תוכן ספציפי להעדפותיהם של הגולשים.
- שיווק חכם
חשוב לזכור ששימוש יתר בהודעות פוש כמו שהזכרנו קודם, יכול להרתיע את המשתמשים אם הן ישלחו לעיתים קרובות מידי,
ולכן השאיפה היא למצוא את האיזון. הדרך הטובה ביותר לעשות זאת היא להיעזר בנתונים סטטיסטיים לגבי הגולשים שיכולים לסייע ביצירת אסטרטגיית שיווק אפקטיבית.
- שימוש בנתוני אנליטיקס
לכל אפליקציה יש קהל יעד שונה בעל צרכים והעדפות משלו. כדי לדעת מה הכלים והנהלים המתאימים ביותר לקהל שלכם
חשוב לבצע מעקב ובדיקות תדירות של נתוני אנליטיקס, שיסייעו לכם לבנות חוויית משתמש אופטימלית לקהל שלכם.
- הכירו את המשתמשים שעזבו
נתון נוסף שחשוב למדוד ולבחון הוא נטישת גולשים. כמה שלא תתאמצו וכמה שהאפליקציה תהיה מוצלחת, תמיד יהיו גולשים שיבחרו לעזוב.
הסיבות הנפוצות ביותר לנטישות הן חווית משתמש לא נעימה, באגים, וריבוי של הודעות שיווקיות.
בחינת הסיבות שגורמות לאותם משתמשים להפסיק להשתמש באפליקציה, יכולה לעזור למנוע נטישות בעתיד.