כל יזם התמודד מול סוגיה קשה זו בתחילת דרכו –
האם להעסיק מתכנתים ולהקים צוות פיתוח In House, או האם לפנות אל חברה חיצונית שתפתח עבורנו?
סוגיה זו למעשה חשובה מאוד, מאחר ולפיתוח האפליקציה יש השלכות רבות המשפיעות על הצלחת המיזם כולו.
לכן, יש להשקיע מחשבה ומאמץ על מנת לפתח את המוצר שלכם בצורה איכותית ולא מתפשרת.
אין תשובה אחת נכונה. יש לחשוב על מהי התשובה הנכונה עבורכם. יש לבחון כל מקרה לגופו, ולאחר שכלול כלל התנאים ניתן להגיע להחלטה מושכלת.
הגעה אל השוק / זמן הגעה אל השוק
זמן הגעת המוצר אל השוק הוא קריטי, במיוחד אם מדובר בפעילות בשוק תחרותי.
במקרים רבים יזמים מעדיפים לפנות אל חברת פיתוח אפליקציות חיצונית על מנת שתוכל לספק
את השירות במהירות. ישנן אפליקציות שהטיימינג הוא המפתח להצלחה שלהן, ולכן איחור בזמנים יכול לגרום לכל היוזמה לרדת לטמיון.
בשוק תחרותי, ככל שתגיעו לשוק מוקדם יותר, כך תקדימו את המתחרים שלכם ותוכלו לפתוח פער שלמתחרים יהיה קשה להדביק.
במידה ויש צורך ביציאה מהירה אל השוק, לרוב עדיף לפתח דרך מקור חיצוני. גיוס צוות טוב ואיכותי עלול לקחת זמן רב, שיכול לפגוע בלוח הזמנים של הפרויקט.
לחברה חיצונית יהיו את הכלים והמיומנויות הנדרשות כדי להתחיל את הפרויקט ולבצע אותו על פי לוח הזמנים, כך שהמוצר יצא אל השוק בזמן הרצוי.
תקציב
יש להתאים את הפרויקט לתקציב שיועד לו. יש לבחון את העלויות הצפויות ועל פיהן לקבל את ההחלטה באיזו דרך לפעול.
פיתוח עצמאי יכול במקרים מסוימים להיות זול יותר מעלות פיתוח בחברה חיצונית, ולעיתים, עלול להיות יקר יותר מפיתוח חיצוני.
על מנת לפתח בצורה עצמאית, יש להקים צוות פיתוח, לגייס עובדים וכיו"ב, פעולות הדורשות השקעה כספית גדולה.
בעבודה מול חברה חיצונית עלויות אלו כבר יהיו מגולמות במחיר.
זכרו, שכל מקרה לגופו, וחשבו- מה עדיף לאפליקציה שלכם.
האם יש צורך באנשי פיתוח רבים? האם זמן הפיתוח יהיה קצר? האם יש צורך בפיתוחים עתידים רבים?
לכן ההמלצה היא לבדוק לעומק את העלויות בכל אחת מהאפשרויות, ולהחליט מה טוב ביותר עבור האפליקציה שלכם.
מטרת הפיתוח הנוכחי
האם אתם מעוניינים לפתח את האפליקציה בשלמותה, פיתוח MVP, או האם מדובר בפיתוח או בניית אפליקציית דמו לגיוס משקיעים?
מטרת הפיתוח חשוב מאוד בבחירת דרך פיתוח האפליקציה. במקרה של פיתוח אפליקציית דמו, או פיתוח למטרת גיוס כספים,
כדאי לפנות לחברת פיתוח חיצונית, על מנת לחסוך את תהליכי גיוס העובדים והשקעת הכספים שהיא מצריכה.
במקרה וכבר בניתם MVP, גייסתם כספים ואתם רוצים לצאת לפיתוח של המוצר המוגמר,
כדאי להתחיל בפיתוח עצמאי (במידה ומדובר במוצר טכנולוגי שידרוש פיתוחים רבים בעתיד).
תחזוקת המוצר
לפני שמקבלים החלטה באיזו דרך לפעול, יש לקחת בחשבון את המוצר עצמו. האם המוצר שלכם הוא מוצר שיתבסס על פיתוחים שוטפים בעתיד,
או האם המוצר מצריך פיתוח ראשוני ותחזוקה מועטה?
לרוב, במידה ומדובר במוצר המצריך פיתוחים באופן שוטף, יום יומי, מומלץ לעבוד דרך פיתוח עצמאי (in-house),
אך אין זה אומר שיש להתחיל את הפיתוח העצמאי מהיום הראשון של המוצר. ניתן להתחיל דרך חברה חיצונית ולאחר מכן, בהתאם להתפתחות החברה, לעבור לפיתוח עצמאי.
שימור והעברת ידע
במידה ומדובר באפליקציה הדורשת פיתוחים ארוכי טווח, יש צורך לשמר ידע בין עובדים, ויצירת שיתוף פעולה בין צוותי פיתוח שונים.
במקרה זה עדיף להתחיל את הפיתוח עצמאית. במידה ובכל זאת בחרתם בפיתוח חיצוני, וודאו שלחברה קיימת תשתית שתוכל להעביר אליכם את הידע בעתיד בצורה חלקה.
לסיכום, יש לבחון את כל הנושאים החשובים שמשפיעים על הצלחתה של האפליקציה, החל מהתקציב הכספי שעומד לרשותכם, הזמן שבו תרצו להיכנס אל השוק, ועוד.
לאחר בחינה ושכלול כל הגורמים, בחרו בדרך שתתאים לאפליקציה שלכם בצורה הטובה ביותר.