השקת אפליקציה היא יותר מנקודת זמן בה האפליקציה יוצאת אל אוויר העולם, למעשה, תהליך ההשקה הוא תהליך ממושך, המצריך תכנון לאורך זמן.
ריכזנו לכם מספר טיפים חשובים שיכולים לעזור לכם בתכנון ההשקה ובהגדלת כמות ההורדות של האפליקציה שלכם:
- הגדרת קהל יעד
הגדרת קהל היעד של האפליקציה היא חלק בלתי נפרד מכל תהליך הפיתוח. זכרו לשאול את עצמכם כל הזמן- מי ישתמש באפליקציה? איזו בעיה היא תפתור למשתמש? שאלות אלו יעזרו בתכנון, בעיצוב, במיתוג, וגם בתהליך ההשקה והשיווק.
- תכנון מקדים של אסטרטגיה שיווקית
חשוב לבצע מחקר שיווקי ותכנון מראש של האסטרטגיה השיווקית במקביל לתהליך פיתוח אפליקציה, ולא להתפנות לנושא רק לאחר שהאפליקציה מוכנה.
- תכנון מועד ההשקה
ברוב המקרים, חברות פיתוח תוכנה ממהרות להוציא את האפליקציה אל האוויר ברגע שהיא מוכנה. חשוב לזכור שבכל יום יוצאות לשוק עשרות אפליקציות חדשות, ובכדי לזכות להצלחה יש למשוך תשומת לב מהמשתמשים הפוטנציאלים.
איך תעשו זאת? תצרו באז עוד לפני ההשקה!
כדאי לתכנן את מועד ההשקה עוד בשלב הפיתוח, ולשווק את האפליקציה במקביל על מנת ליצור עניין ולעורר ציפיות אצל המשתמשים.
- זכרו, תמיד יהיו תקלות
למרות שביצעתם בדיקות מקיפות, תמיד בעיות טכניות יכולות לצוץ. מומלץ להתייחס להשקה הראשונית כאל שלב ניסיוני, בו המשתמשים הם הבודקים של האפליקציה שלכם. כדאי גם לעודד את הגולשים ולתת להם אופציה להשאיר תגובות וביקורות על האפליקציה, שיעזרו לכם להבין את חוויית המשתמש טוב יותר, ולשפר תקלות ובעיות בהתאם לצורך.