על מנת שתוכלו לקבל החלטות נכונות עבור פיתוח אפליקציה והחברה שלכם, עליכם קודם להבין לעומק את תהליך פיתוח האפליקציה עצמו.
הבנת התהליך תעזור לכם לנהל את הפיתוח בהצלחה.
ישנם מספר שלבים בתהליך היוצרים את מחזור חיי האפליקציה.
חלוקת התהליך מאפשרת להתמקד במטרות לא מורכבות, דבר התורם להצלחתו.
1. אפיון
אפיון האפליקציה הוא למעשה השלב בו מגדירים את רכיבי הפרויקט. בשלב האפיון משרטטים את המסכים שיהיו (Wireframes),
תוך חשיבה על חווית משתמש שתהיה פשוטה ונעימה למשתמש ככל האפשר. במקביל, מתארים את תהליכי השימוש ויורדים לרזולוציות הנמוכות ביותר.
כדאי לדבר עם משתמשים פוטנציאלים ולהבין את הצורך האמיתי שלהם במוצר.
כאשר נבין את הצורך, נוכל לפתח אפליקציה שתתן את המענה האיכותי והרלוונטי ביותר.
בפיתוח מוצר ראשוני, כדאי להתחיל בקטן. אין צורך בפיתוח כל הרכיבים והיכולות האפשרויות בגרסה הראשונית.
לעיתים, פיתוח מעמיק ונרחב יותר מעבר לגרסה ראשונית עלול לגרום לאיחור ביציאה לשוק.
התחילו בשלב פיתוח האפליקציה רק לאחר שסיימתם את תהליך האפיון.
2. עיצוב
לאחר אפיון המסכים והרכיבים הנחוצים לאפליקציה, יש לעצב אותם. חשוב מאוד להתאים את עיצוב האפליקציה למטרות שלה ולקהל היעד אליו מכוונים.
להתאמה בין עיצוב האפליקציה למשתמשים שלה יש חשיבות רבה, לכן יש להגדיר יחד עם המעצב את קווי העיצוב של האפליקציה כבר בתחילת התהליך.
3. פיתוח
לאחר אפיון ועיצוב האפליקציה, אפשר להתחיל בתהליך הפיתוח עצמו.
תהליך הפיתוח מתחיל בארכיטקטורת פרויקט ובחינת טכנולוגיות. לכל פרויקט ישנם צרכים ודרישות שונות ולכן שלב זה הינו חשוב ביותר, ממש כמו תשתיות בניה.
לאחר מכן, ילמדו מפתחי האפליקציה את מסמכי האפיון, העיצוב והארכיטקטורה.
לאחר סיום שלב הכרת הפרויקט ולמידה, נקים את תשתיות האפליקציה ויחל תהליך הקידוד.
רוב הפרויקטים מאחרים את לוח הזמנים שנקבעו מראש, לכן כדאי לשמור על מרווח של בערך כ-20-30% מהערכת זמן הפיתוח, על מנת להבטיח עמידה בלוח הזמנים.
4. בדיקה
לפני שחרור האפליקציה לשוק, יש לוודא שהיא תקינה וללא באגים או תקלות. על מנת להבטיח את איכות האפליקציה לפני הפצתה,
יש לבצע תהליך בדיקות איכות מסודר. שחררו את האפליקציה רק לאחר שבדקתם את הגרסה לעומק.
5. שחרור גרסה
לאחר סיום ארבעת השלבים הקודמים, ניתן להעלות את האפליקציה לחנות האפליקציות.
במידה ואתם עובדים מול חברת פיתוח אפליקציות חיצונית, תוכלו לבחור האם להעלות את האפליקציה
דרך המשתמש של החברה, או לפתוח משתמש בבעלותכם בעלות סמלית.
על מנת לייצר לחברה שלכם מיתוג ראוי, כדאי לפתוח משתמש עצמאי.