קרה לכם שיום אחד צץ לכם בראש רעיון גאוני לאפליקציה, שאתם בטוחים שהוא יהיה הדבר הגדול הבא?
לפני שאתם מתחילים בתהליך פיתוח אפליקציות, רצוי לבצע מחקר מעמיק שיעזור לכם להבין עד כמה הרעיון שלכם בר-ביצוע, בעל ביקוש, וכמובן, לא קיים כבר בשוק.
אז איך בודקים אם ואיך כדאי לפתח את הרעיון לאפליקציה?
כדי לבחון את הרעיון שלכם בצורה אפקטיבית, חשוב להתמקד ב-3 שאלות עיקריות שינחו את המחקר שלכם:
- מה המוצר הנכון לפתח?
- האם יש לרעיון ביקוש?
- מה הלקוחות יחפשו באפליקציה?
כדי למצוא את התשובות לשאלות האלה תוכלו להיעזר בטיפים הבאים שריכזנו עבורכם:
- בצעו בדיקה בגוגל
בדיקה פשוטה בגוגל יכולה לפעמים לחסוך הרבה זמן ומאמץ מיותרים. קודם כל, תוכלו לוודא אם המוצר שחשבתם עליו לא קיים כבר מבלי שידעתם.
במידה שלא, תוכלו בשלב הבא להשתמש בכלי של גוגל למחקר מילות מפתח כדי לבדוק כמה אנשים מחפשים את מה שאתם רוצים להציע.
בחרו מילות מפתח וביטויים הקשורים לתחום שבו עוסקת האפליקציה שאתם רוצים לפתח, או מונחים אחרים הרלוונטיים לתחום.
בעת הבדיקה, אל תשכחו לבחור את האזור והשפה של קהל היעד שלכם– כל אלה יספקו מושג כללי לגבי מידת הביקוש לרעיון שלכם.
- הגדירו את קהל היעד
לאחר שווידאתם שאכן יש קהל וביקוש לרעיון שלכם, תוכלו למקד יותר את הבדיקה ולבחון את היקף וסוג הקהל –
האם מדובר בנישה קטנה וממוקדת (Micro-Niche), או קהל רחב יותר (Broad Market)?
חשוב שתהיה לכם הגדרה ברורה וספציפית של קהל היעד, כמו לדוגמה- נשים בגילאי 20-25 שאוהבות יוגה.
- חקרו את קהל היעד שלכם
בין אם מדובר בקהל רחב או נישה קטנה, לקהל היעד שלכם יש שאיפות, צרכים ורצונות שהבנתם תאפשר לכם להגדיל משמעותית
את סיכויי ההצלחה של האפליקציה על ידי מתן מענה אמיתי לצורך קיים ומשיכת לקוחות רבים יותר מתוך הקהל המוגדר.
על מנת להבין את קהל היעד ורצונותיו תוכלו להיעזר במספר כלים:
- שיחות עם אנשים העונים להגדרות קהל היעד.
- איסוף מידע מרשתות חברתיות כגון פייסבוק וטוויטר.
- קריאת ביקורות של אפליקציות קיימות שפונות לאותו קהל (גם אם הן לא מספקות שירות דומה לזה שאתם רוצים להציע),
תוך התמקדות בביקורות הקיצוניות שחושפות מה הכי מעורר אנשים – לטוב או לרע.
אחרי שבדקתם וחקרתם לעומק את השוק, את קהל היעד ואת הצרכים שלו, והבנתם שיש פוטנציאל לרעיון, צאו לדרך!