אף אחד לא אוהב לשמוע ביקורת שלילית. אך חשוב לזכור שביקורת שלילית יכולה לעזור לנו להשתפר. בתחום פיתוח ובניית אפליקציות, התמודדות נכונה עם ביקורת שלילית, יכולה לסייע בשיפור ושדרוג האפליקציה.
הכנו עבורכם רשימת טיפים להתמודדות יעילה עם ביקורות שליליות:
- העריכו לקוחות שמגיבים
לקוח שכותב ביקורת, גם אם היא רעה, סימן שאכפת לו. רוב הלקוחות לא טורחים לעשות זאת, ולכן יש להעריך את אלה שאכפת להם מספיק בשביל לחלוק את הדעה שלהם לגבי המוצר שלכם. קראו את הביקורת בתשומת לב וחשבו האם יש מקום לשיפור באותן נקודות עליהן הלקוח כתב.
- אל תתעלמו מביקורת
חשוב להתייחס לכל ביקורת. לעיתים עצם ההתייחסות לתגובה גורמת ללקוח להעריך אתכם ומראה להם שאתם קשובים ללקוחות שלכם. חוסר התייחסות לתגובה יכול ליצור רושם שלא אכפת לכם, מה שיכול להשאיר רושם שלילי גם על לקוחות אחרים שיתקלו בביקורת.
- הקשיבו ללקוח
הקשבה ללקוח והצגת שאלות שיכולות לסייע להבין אותו טוב יותר הן כלי הכרחי שמאפשר לסייע בשימור לקוחות, ובנוסף יסייע בהבנה של בעיות קיימות במוצר. תקשורת טובה תסייע לפיתוח טוב יותר ולחוויית משתמש טובה יותר במוצר שלכם.
- התנצלו
בכדי לשמור על יחסים טובים עם הלקוחות, חשוב תמיד להגיב בהתנצלות על אי שביעות הלקוח. אפילו אם אתם בטוחים שהלקוח טועה, עליכם להפגין נכונות להקשיב ולקבל ביקורת.
- מצאו פתרון
לעיתים, התנצלות לא תספיק ללקוח. במקרה כזה עליכם לספק פתרון שישביע את רצון הלקוח, או להציע לו פיצוי כלשהו. העלות והזמן שתשקיעו בפיצוי לרוב יהיו זניחים ביחס ליתרון שבהבטחת שביעות רצון הלקוח ושימור התדמית של החברה.
- הבדילו בין ביקורת בונה לביקורת זדונית
הרשת מלאה בביקורות זדוניות ולא נכונות. ביקורת כזו, גם אם היא שקרית, יכולה לפגוע בשם שלכם. הדרך הטובה ביותר להתמודד איתן היא להגיב להן בצורה מנומסת ועניינית ולא להגיע לוויכוחים מיותרים.